برخورد نزدیک از نوعی دیگر

شامل دیدگاه من پیرامون ادبیات و سینما و تئاتر و فرهنگ و هنر و نیز داستانهای کوتاهم

برخورد نزدیک از نوعی دیگر

شامل دیدگاه من پیرامون ادبیات و سینما و تئاتر و فرهنگ و هنر و نیز داستانهای کوتاهم

افسانه سیزیف

گاهی با خود فکر می کنم که اگر سیزیف در قرن ما می زیست به جای آن که آن سنگ گران را بی هیچ سودی تا بالای کوه ببرد، دچار چه نفرینی می شد؟ در آن لحظات فکر می کنم که شاید او نفرین می شد که با خون خود بر روی کاغذی که بعد از هربار نوشتن بی درنگ دوباره سفید می شود، بنویسد و بنویسد و باز هم بنویسد. بی آنکه حتی مخاطبی در کار باشد. هیچ کس نوشته های او را نخواند و خود او نیز بعد از هربار نوشتن، هرآنچه را که به رشته تحریر درآورده یکسره فراموش کند. در این زمانها می نویسم و شاید بیش از هر زمان دیگر نوشته های خود را در معرض مشاهده دیگران بگذارم. آنگاه که باور می کنم دچار چنین نفرینی شده ام، دیدن نظرات دیگران درباره نوشته هایم کمتر از هر زمان دیگر اهمیت پیدا می کنند و مرور جزئیات چهره آنها در هنگام خواندن مطالب من، در پس دود سیگاری که بی تفاوت بیرون می دهم، فراموش می شود. در آن زمانهای گذرا، نوشتن، برای من رسالتی است برای آنکه خود را در قالب کلمات تکرار کنم و تنها خود شاهد این تکثیر شگفت انگیز باشم. و آنقدر تکرار شوم که دیگر معنای وجودی ام از بین برود و تنها آواهای کشدار و کوتاه باشند و سکوتهای میان آنها!
درآن چشم برهم زدنها، می توان سکوت را دوباره ترجمه کرد!
نظرات 12 + ارسال نظر
مهرانی... یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 http://www.mehranweblog.blogsky.com

چه قدر قشنگ بود...

نازلی یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 18:03 http://darentezarmojeze.blogsky.com/

آخه امین جوووووون اگه حسود نباشی دلت اینطوری نمیشه و نوشته هات قشنگ میشن چی کارت کنم که بخاطر کامنتهای من داری دق میکنی.
امین جووووووووووووووووووووووووووووون مراقب خودت باش.

مهدی دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:00 http://ultraesfand.blogfa.com

جالب بود ... باهات موافقم ...نفرین بزرگیه این که گفتی ... همه ما دوست داریم که خونده بشیم مگه نه ؟ مگه خدا آدم رو نیافرید که زیباییهای خدا رو ببینه و بپرسته !؟

کورش سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 00:33 http://kouhdaragh.blogsky.com

درود امین جان کاملا با نظرت موافقم راستی من این رمان رو نخوندم ولی بر ان شدم بخونم

مترسک یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 00:26 http://matarsaktanha.blogsky.com

درود اقا امین وبلاگت قشنگ هست نمیدونم شیرازی هستی یا فامیلیت شیرازی هست اما منم شیرازی هستم مرسی که به وبلاگم سر زدی و برای مترسک یادگاری گذاشتی امیدوارم بتونونیم به یکدیگر لااقل تا حد وبلاگ کمک کنیم

روح اله بلوچی یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:05 http://www.parparook.blogsky.com

سلام
اقا مطلبت خیلی زیبا بود مرسی از این که به دیدن وبلاگ من اومدین

نازلی شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 16:59 http://darentezarmojeze.blogsky.com

امین حسود اگه نمیمیری یه سر به ما بزن.
آخه امین جوووووووون یه سر بزن دیگه
مگه چی میشه؟؟

ت ت شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 23:46 http://i-am-happy.blogfa.com

می توان سکوت را دوباره ترجمه کرد!
خیلی قشنگ بود!

Maryam پنج‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:40

ino kheili doost dashtam. kheili vaght bood ke neveshtehaat ro nakhoonde boodam. cheghadr pishraft kardi

لاله شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 12:07

بسیار کلام زیبایی دارید.
و مقایسه سیزیف امروزی و سیزیف اسطوره ای جالب بود.
همه ما به نوعی همون سیزیف هستیم
شاید بدون جرات اعتراض
و بدون جرات غلبه بر سرنوشت پوچ
اما کاملا با کامو هم عقیده ام
که باید سرنوشت رو از خدایان پس گرفت، و باید غلبه کرد تا زندگی معنا پیدا کنه.

خیلی ممنون از ابراز لطف شما!
شاید همه ما سیزیف هستیم اما خیلی هامون نمی دونیم. انگار که اون بار طاقت فرسای سیزیف هم این روزها اونقدر شکل عوض می کنه که به نو شدن ظاهرش فکر می کنیم که روزی از نو شروع کردیم.

... دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 18:43

چیزی وجود دارد که اکثر مردم خواهان آن هستند،اینکه کسی متوجه حضورشان شود.
و اون عده قلیلی که به این مرحله رسیدن که دیده شدن براشون بی معنیه،قطعاً به رسالتشون توی این کره خاکی پی بردند،
خوش به حالشون !
رسیدن به این مرحله فوق العاده است،چرا که به زندگیشون معنا می ده، روزمرگیهاشونو کمرنگ می کنه و...
من که هنوز این گذر زندگی رو پشت سر نگذاشتم!

سلام!
جواب این نظرتون رو ندادم تا شاید یه جواب مناسب پیدا کنم. گویا تلسم شده چون نتونستم!
به هر تقدیر ممنون!

غزلک جمعه 21 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 14:22

!

!!!بیشتر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد